четвртак, 18. август 2011.

Pomozite Vašem detetu da bude bezbednije u saobraćaju

Deca se različito ponašaju u saobraćaju od odraslih

Deca su deca, nisu mladi odrasli, Važno je shvatiti da deca imaju ograničenja u razumevanju saobraćaja, baš zato što su deca.
Konkretno, deca:
·    Imaju  uže vidno polje od odraslih, za oko 1/3.
·    Ne mogu da procene brzinu i rastojanje automobila.
·    Pretpostavljaju da ako oni vide automobil, vozač mora biti u stanju da vidi njih. Međutim, deca su mala i svaki parkirani automobil ili malo veći predmet ih zakloni od pogleda.
·    Ne mogu brzo da odrede odakle dolazi zvuk.
·    Često su nestrpljiva i impulsivna
·    Mogu se skoncentrisati samo na jednu stvar, najverovatnije to neće biti saobraćaj.
·    Nemaju razvijen osećaj za opasnost
·     Često mešaju maštu i stvarnost
·     Imitiraju (često loše) ponašanje drugih, posebno starije dece i odraslih.


 10 načina da pomognete svom detetu da bude bezbednije u saobraćaju
1.   Uvek budite primer bezbednog ponašanja u saobraćaju, bez obzira da li šetate, vozite bicikl ili auto. Deca najbolje uče od važnih ljudi oko njih.
2.   Dajte svom detetu samo onoliko nezavisnosti i odgovornosti koliko su razvijene njegove sposobnosti. Kroz detinjstvo, deca  polako stiču znanja, razvijaju moć zapažanja i druge sposobnosti neophodne da budu bezbedna u saobraćaju.
3.   Svako dete je jedinstveno. Pravila za jedno dete ne treba donositi na osnovu iskustva sa njegovom starijom braćom i sestrama. Deca istog doba mogu se sasvim drugačije ponašati u sličnoj situaciji u saobraćaju.
4.   Procenite ponašanje vašeg deteta van saobraćaja. Da li je impulsivno? Da li razmišlja pre nego što nešto učini? Rasejano? Može li i koliko da  održi pažnju na nešto važno? Da li je sklono rizičnom ponašanju? Vrlo je verovatno da će se vaše dete ponašanti u saobraćaju, slično kao van saobraćaja.
5.   Razmislite da li vaše dete ima nekih drugih ograničenja i kako ona mogu da utiču na njegovo ponašanje u saobraćaju. Na primer, da li vaše dete ima problema sa vidom? Oštećenja sluha? Sporo misli i reaguje? Ima nerazvijene motorne funkcije?
6.   Budite često sa vašim detetom u saobraćaju, kako bi steklo iskustvo. Svojim pravilnim ponašanjem i ukazivanjem na nepravilno ponašanje nekih učesnika u saobraćaju, pomoćićete detetu da razvije dobre navike..
7.   Učite  svoje dete saobraćajnim pravilima koja važe za pešake i bicikliste, dok šetate , vozite bicikl ili naiđete na konkretne situacije. Pitajte ih da Vam ponove pravila.
8.   Nemožete biti sigurni da će dete slediti pravila ako zna da ih ponovi. Neka dete Vas vodi kroz saobraćaj, na primer da pređete ulicu, što će vam pomoći da procenite koliko je u stanju da sledi naučena pravila. Postavite situacije polu-nezavisnosti sa detetom u kojoj ste Vi njegova senka  (hodanje 10-15 metara iza).
9.   Omogućite mu  nezavisnost u malim koracima da biste videli kako se dete ponaša. Na primer, dozvolite da se umesto ispred kuće, igra u bloku, da se prošeta oko bloka, da pređe jednu ulicu.
10. Budite oprezan vozač, posebno obratite pažnju na decu koja se još uvek ne snalaze dobro u saobraćaju. Njihova bezbednost je u vašim rukama.

PROČITAJTE JOŠ:
Moje dete - moja budućnost: Prijemni ispit
Moje dete - moja budućnost: Vaš dan sa školskim detetom
Moje dete - moja budućnost: Privatni nastavnik
Moje dete - moja budućnost: Da li je Vaše dete, zaista Vaša budućnost?
Moje dete - moja budućnost: Moje dete laže!
Učitava se...

Нема коментара: