уторак, 15. март 2011.

Privatni nastavnik

 Roditelji, često angažuju privatnog nastavnika za svoje dete. Razlozi su različiti: roditelji nemaju dovoljno vremena za svoje dete ili ne umeju da ga motivišu, dete ima slab uspeh jer je lenjo, dete ima slab uspeh iz nekih predmeta za koje nema sklonosti....
Bez obzira na razlog, pri izboru privatnog nastavnika, roditelj mora da bude vrlo obazriv. Hteli mi to ili ne, privatni nastavnik ulazi u našu kuću i može uneti više štete nego koristi.
    Ako nemate dovoljno vremena za svoje dete, najbolje je da angažujete nastavnika za dnevno učenje. Ne tražite nastavnika u oglasima. Raspitajte se kod svojih prijatelja, roditelja drugova vašeg deteta, nastavnika u školi...To mora, pre svega da bude osoba koja je dobar vaspitač, pozitivna i optimistična, poželjno je da ima decu, još poželjnije da su ta deca pokazala rezultate pravilnog vaspitanja.


To malo vremena koje provedete sa svojim detetom, iskoristite za druženje i razgovor. Morate znati da li dete voli da radi sa svojim nastavnikom, na koji način uči, o čemu razgovaraju, kako je nastavnik raspoložen, da li je nezadovoljan nečim u svom životu i to prenosi na dete.
I upamtite, privatni nastavnik nikada ne sme zastupati suprotne metode i stavove od Vaših. Vi ste roditelj, Vi ste odgovorni za Vaše dete, Vi Vaše dete najviše volite!
Ako nastavnik ima primedbi na Vaše metode, stavove i ponašanje koje se tiče deteta, o tome treba da razgovara sa Vama, nikako sa detetom. Zbog toga budite u stalnom kontaktu sa nastavnikom i uskladite svoj odnos prema detetu.
Ukoliko ste "izgubili" komunikaciju sa svojim detetom ili je dete lenjo, mnogo je korisnije da se obratite psihologu, Vi a ne dete. Prvi korak ka rešenju problema je da roditelj pronađe svoje greške u vaspitanju svog deteta. Zapemtite, dete nije vaspitavalo samo sebe, za to je jedino odgovoran roditelj.
Kada dete teže razume gradivo samo iz nekih predmeta, podstičite ga da traži pomoć od svojih nastavnika i drugova.Ako je problem i dalje prisutan, opravdano je angažovati privatnog nastavnika.Roditelj i taj rad mora da prati, da bude obavešten kako se ti časovi odvijaju i koliko je dete napredovalo. Zadatak privatnog nastavnika u ovom slučaju je da đaku približi materiju, da ga podstiče da se više angažuje, da nadoknadi propušteno i olakša praćenje redovne nastave u školi.
Angažovanje privatnog nastavnika može dosta da pomogne, ali još više da šteti. Pomaže samo kada je potrebno nadoknaditi neke propuste u znanju, a štetno je jer učenici slabije prate nastavu u školi oslanjajući se na privatnog nastavnika, ne trude se da istražuju i sami dolaze do zaključaka jer privatni nastavnik to radi za njih.
Verujte mi! Ja sam privatni nastavnik.
PROČITAJTE JOŠ:
Moje dete - moja budućnost: Dečji rođendan
Moje dete - moja budućnost: Dečji džeparac
Moje dete - moja budućnost: Istraživanja su pokazala: Roditelji su veliki lažovi
Moje dete - moja budućnost: Pomozite Vašem detetu da bude bezbednije u saobraćaju
Moje dete - moja budućnost: Dozvolite deci da se zaprljaju u igri !
Učitava se...

Нема коментара: