субота, 6. август 2011.

Ko je kriv zbog porasta gojaznosti kod dece?

Porast gojaznosti kod dece poprima razmere epidemije. Stručnjaci tvrde da je 15% dece gojazno a još 15% je na granici gojaznosti. Dve trećine ove dece će biti gojazno kad odraste.

Ko ili šta je razlog za ovakav porast gojaznosti?
Zavisi ko pita.

Mnogobrojne tužbe protiv Mekdonaldsa i drugih restorana brze hrane u Americi ( koje su inače brzo odbačene), mogu nas navesti da verujemo da je kriva brza hrana.
Tražeči razloge gojaznosti, uključujući loše navike u ishrani i neaktivnost, pronaći ćemo mnogo ljudi koje možemo optužiti.
*      Jedan od razloga je da su deca manje aktivna jer previše gledaju televiziju i igraju dosta video igara, tako da možda treba okriviti ljude koji prave televizore i video igrice, kao i TV mreže.
*      Brzu hranu koja sadrži mnogo kalorija i masti, a služi se  u prevelikim obrocima
*      Pijenje mnogo bezalkoholnih pića je takođe povezano sa gojaznošću, tako da možda možemo kriviti Koka Kolu i Pepsi.
*      Škole, koje omogućavaju učenicima da kupuju grickalice i bezalkoholna pića iz automata ili obližnjih prodavnica, ne organizuju i ne podstiču zdravu ishranu, ne zahtevaju dovoljno fizičke nastave, takođe mogu biti delimično krive.
*      Lekari, koji ne čini dovoljno da podstaknu dojenje, što može smanjiti rizik deteta od prekomerne težine u kasnijem životu, i koji ne podstiču i edukuju roditelje i decu o zdravom načinu života, takođe mogu biti delimično krivi.
Listu krivaca možemo proširivati i proširivati….
Pa ko je kriv?
Prema mnogobrojnim istraživanjima u svetu (naša nisam pronašla):

*      Samo 1% roditelja krivi proizvođače
*      7% optužuje reklame na televiziji
*      9% smatra da su kriva deca
*      10% krivi restorane brze hrane

I na kraju, čak dve trećine roditelja je svesno svoje odgovornosti.
Ipak, posebno kod mlađe dece, roditelji su ti koji moraju imati kontrolu nad svim ovim razlozima gojaznosti. Roditelji mogu ponuditi deci izbor zdrave hrane u kući, pripremiti zdravu užinu za školu, mogu ograničiti gledanje televizije i vreme provedeno u igranju video igara, i mogu podsticati svoju decu da budu aktivnija.
Naravno to nije lako, pogotovo ako su sami roditelji gojazni, ali stvaranje zdravih navika u ishrani je od suštinskog značaja ako želimo da nam deca budu zdrava i da izbegnu negativne zdravstvene posledice gojaznosti.


PROČITAJTE JOŠ:
Moje dete - moja budućnost: Uticaj redosleda rođenja na ličnost deteta
Moje dete - moja budućnost: Čitanje je zaista važno !
Moje dete - moja budućnost: Bil Gejts upozorava: Zaštitimo svoju decu
Moje dete - moja budućnost: Istraživanja su pokazala: Roditelji su veliki lažovi
Moje dete - moja budućnost: Dečji rođendan
Učitava se...

Нема коментара: