среда, 3. август 2011.

TV i gojaznost kod dece


Da li ste znali? Nema štetnije aktivnosti za taloženje masnih naslaga od gledanja TV-a. Što više deca  gledaju televiziju, veća je verovatnoća da će jesti "grickalice" između obroka i želeti nezdravu hranu koju oglašavaju reklame. Pronađite alternative za gledanje TV-a i načine da se vaše dete više kreće.
TV i gojaznost dece
Važno je podsetiti  da deca često grickaju čips, grisine i druge grickalice dok gledaju svoje omiljene TV emisije. Grickanje za vreme gledanja TV-a doprinosi stvaranju loših navika u ishrani. Dete, uzrasta od 2-17, gleda televiziju u proseku, 3 1/2 sata dnevno ili 25 sati svake nedelje. Stručnjaci preporučuju maksimalno dva (2) sata televizije dnevno.

Deca  lako podpadaju  pod uticaj onoga što vide i čuju na TV-u. Istraživanja pokazuju da deca koja više gledaju televiziju, više od roditelja traže razne proizvode sa reklama, kao što su slatkiši i slane grickalice. A sami možete zaključiti da su TV programi prepuni reklama za brzu hranu
i svega onoga što već i mi nazivamo “junk food”.

Saveti za roditelje
Budimo iskreni, televizija hipnotiše i zato je roditelji vole povremeno, jer drži decu mirnom. Ovde su neki jednostavni saveti vezani za televiziju:
·          Odlučite porodično koje televizijske programe želite da gledate.Sedite nekoliko minuta pre nego što vaša emisija počne i isključite TV nakon što se emisija završi.
·         Proverite da li su vaša deca završila svoje domaće zadatke i druge obaveze pre odmora ispred ekrana
·         Ograničite vreme gledanja televizije za svaki dan i pridržavajte se ograničenja
·         Zamenite gledanje televizije drugim aktivnostima kao što je kratka igra kartama ili šetnja. To je odlična prilika da razgovarate sa decom kako su provela dan.
·         Za vreme obroka isključite TV i razgovarajte sa decom
·         Držite daljinski upravljač dalje od kauča ili stola, tako da je dete u manjem iskušenju da po navici uključi TV
·         Deca mogu lako da pojedu veliku kesu slanih pereca dok gledaju svoj omiljeni šou jer ne obraćaju pažnju. Sipajte umerenu porciju  pereca u činiju, a još je bolje, ako ih ponudite posle gledanja televizije.
·         Postavite TV tako da možete da čujete i vidite šta vaše dete gleda.
·         Ako već postoji, iznesite TV iz dečje sobe
·         Ne koristite televiziju kao nagradu
Isključite TV vikendom
Isključivanje televizije vikendom je odličan način da shvatite koliko televizija udaljava celu porodicu od korisnih aktivnosti. Uzmite zdrav odmor od televizije i ponovo se fokusirajte na aktivnosti kao što su čitanje knjiga, vežbanje ili druženje sa celom porodicom i prijateljima.

Važno je da roditelja bude dobar uzor. Ako vi provodite sve svoje slobodno vreme pred televizorom, vaše dete neće znati ništa bolje. Napišite sledeću izjavu, neka je svi članovi porodice potpišu, a onda je stavite na vidno mesto:
“Obećavam, da neću gledati TV cele nedelje”
Možda će biti teško u početku! Uskoro ćete biti iznenađeni koliko novih stvari ćete zapaziti, da vrata škripe ili da je veče ispred vaše zgrade jako lepo. Svakako ćete se zamisliti nad svim onim što ste propustili provodeći vreme ispred televizora
PROČITAJTE JOŠ:
Moje dete - moja budućnost: Bake i deke
Moje dete - moja budućnost: Domaći zadatak- uspeh u školi počinje kod kuće
Moje dete - moja budućnost: Značaj porodičnih pravila u vaspitanju dece
Moje dete - moja budućnost: Pomozite Vašem detetu da bude bezbednije u saobraćaju
Moje dete - moja budućnost: Dečji džeparac
Učitava se...

Нема коментара: