недеља, 8. јануар 2012.

Zašto da učim - kako da učim?

ZAŠTO DA UČIM REDOVNO

-Kad dobiješ dobre ocene imaćeš bolju sliku o sebi samom (i drugi o tebi)
-Ako ti se javi problem u toku godine lakše ćeš ga prevazići
-Ako dobro rasporediš vreme imaćeš ga i za zabavu i druženje
-Sprečićeš pojavu stresa, anksioznosti, psihosomatskih problema i straha
KAKO DA ORGANIZUJEM ATMOSFERU ZA UČENJE

-Obezbedi dobro osvetljenje
    -Budi umereno sit (prekomerna hrana izaziva pospanost)
    -Odmori se
    -Očisti radni sto od svih sitnica (one ti skreću pažnju sa učenja)
    -Sedi pravilno sa umerenom nagnutošću tela i rukama na stolu
    -Uči stalno na istom mestu (to pomaže stvaranju navike)




    KAKO SE UČI
          -Pročitaj lekciju dva puta (podrazumeva se da umeš da čitaš, ako ne umeš vežbaj vakodnevno!) 
          -Obrati pažnju na naslove, podnaslove, reči podebljane crnim u tekstu
    -U knjizi podvlači samo bitne stvari
    -Zapisuj glavne misli običnom olovkom u knjizi
    -Pravi skicu lekcije u svesci dok učiš
    -Šta ti nije jasno ne preskači već pokušaj da razjasniš ili pitaj
    -Ponovi lekciju svojim rečima najmanje dva puta
    -Slične lekcije uporedi (pronađi sličnost i razlike, da ne bi ometale upamćivanje)
    -Uči 50 minuta pa napravi pauzu 5 do 10 minuta
    -Posle pauze se vrati učenju
    -Povremeno beleži uznemiravajuće misli i analiziraj ih sa nekim
    ŠTA DA RADIM KAD ME MRZI DA UČIM
    -Izađi sa drugovima, propušteno nadoknadi sutra ili za vikend
    -Bavi se sportom ili nekom fizičkom aktivnošću redovno
    -Odredi svoje životne ciljeve i prioritete
    -Napravi precizan plan učenja u koji ćeš uneti slobodno vreme
    -Povremeno beleži uznemiravajuće misli i analiziraj ih sa nekim
    -Napravi ugovor o učenju sa samim sobom i nađi svedoka
    -Kad postigneš uspeh nagradi sam sebe izlaskom u grad ili nečim drugim


    PROČITAJ I:
Moje dete - moja budućnost: Društvene veze i privilegije u školi
Moje deteMoje dete - moja budućnost: Letnji raspust i opasnosti
Moje dete - moja budućnost: Letnji raspust – učiti ili ne učiti
Moje dete - moja budućnost: Trema/nesigurnost u sebe pred prijemni ispit
Moje dete - moja budućnost: Strah od vode

Učitava se...

Нема коментара: