недеља, 3. фебруар 2013.

Šta slavimo 14-og februara, Sv.Valentina, Sv. Trifuna ili Dan zaljubljenih i dan prijateljstva?


Nasuprot onome sto se danas misli, Dan zaljubljenih je zapravo prastari praznik - 14. februara stari Rimljani su slavili boga Fauna, zastitnika pastira. Pri tome bi kao blagoslov za srecnu i bogatu ljubav zaljubljeni par prskali krvlju zrtvenog jareta.

U hriscanskoj epohi Valentin, mucenik iz III veka n.e. bio je svetitelj koga su postovale mlade devojke nesrecne u ljubavi. Kada je imperator Klaudijus II odlučio da su neoženjeni muskarci bolji vojnici od onih koji imaju žene i porodicu, zabranio je brak mladim muškarcima koji bi bili njegovi potencijalni vojnici. Valentin je uvideo koliku nepravdu ovim svojim postupkom čini imperator, pa je rešio da i pored svega nastavi da venčava mlade ljubavnike u tajnosti. Kada su ove njegove aktivnosti bile otkrivene, Klaudijus je naredio da ga ubiju.

Srpska pravoslavna crkva Svetog Trifuna slavi kao velikomučenika koji je postradao za hrišćansku veru, ne isključujući njegov značaj kao zaštitnika bračne ljubavi i vernosti, koje su deo hrišćanske propovedi. Veruje se da Sv. Trifun štiti sela i naselja od grada i poplava, odnosno da je čuvar vinograda i drugih useva od raznih štetočina.
Iz kalendara Katoličke crkve 14. februar je izbrisan kao dan posvećen svetom Valentinu 1969, zbog, kako kažu,želje za smanjenjem broja svetih dana kod onih svetaca o kojima nije bilo jasnih istorijskih činjenica.

Možemo zaključiti da to nije praznik, proslava, ili spomen na bilo kog mucenika.ali ga i dalje milioni ljudiširom sveta slave kao Dan zaljubljenih, dan ljubavi i prijateljstva, na način koji nije nimalo verski ali je veoma komercijalan.



Komercijalni interesi su toliko veliki, kompanije dobijaju ogroman profit od Dana zaljubljenih, te čine sve kako bi ovakav način proslavljanja, kupovinom poklona i izvođenjem na skupe večere, održali i „unapredili“.

Zaljubljenost, ljubav i prijateljstvo imaju pravo na svoj dan i treba ih slaviti!
 
Zato se oduprimo komercijalizaciji, i iskoristimo ovaj dan kao divnu priliku da podsetimo sve naše voljene koliko nam je važno što su u našim životima.

Evo nekoliko ideja :

1.U toku ručka ili večere, sedite zajedno za sto i dajte priliku svakom članu porodice da izrazi zahvalnost ostalima. "Ja sam zahvalan sestri što mi pomaže sa domaćim zadacima….Zahvalna sam mami što mi čita pre spavanja….Volim što je tata uvek lepo raspoložen…Ponosna sam na sebe što uvek dođem iz izlaska na vreme….”

2. Napravite svečano raspoloženje sa kratkom porodičnom igrankom. Ne zaboravite na romantični ples za roditelje. Posle plesa, večerajte uz sveće i svečano postavljen sto.

3.Šta sa poklonima? Pokloni za ovaj dan ne treba da budu kupljene stvari, jer se tako daju pogrešne lekcije o ljubavi. Potrebno je da poklon izrazi bliskost i posvećenost, a ne vašu kupovnu moć.

Pismo zahvalnosti.

Najbolji poklon od svih je uvek jednostavno pismo vašim voljenima, u kome ćete im reći koliko ste zahvalni što postoje u vašem životu. Budite što precizniji, "način na koji me pustiš da spavam ujutru dok pripremaš deci doručak” i "volim način na koji pevušiš dok radiš"će pobuditi više emocija od na primer : “Ti si privlačan”. Ne brinite ako niste talentovani za pisanje, svako iskreno pismo koje izražava vaša osećanja, biće vrednije od svakog poklona kupljenog u prodavnici. Ovo ne važi samo za vašeg bračnog druga ili partnera; deca vole kada im kažemo da smo svesni svega čime doprinose dobrim porodičnim odnosima. Vaša deca će čuvati ta pisma i možda ih ponovo čitati u nekim teškim trenucima.

Ručno izrađeni predmeti

Deca se osećaju voljenima više kada provodimo vreme praveći nešto za njih, umesto da nešto kupujemo. To može biti nešto sasvim jednostavno, za šta nam je potrebno 15 minuta, malo crvenog papira, makaze i svetleći flomaster. Ili možemo napraviti neki porodični projekat, u čijoj izradi ćemo biti zajedno oko 3 sata. Ako nemate inspiraciju, sajtova sa idejama je na pretek.

Poklon obećanje

Napravite pisano obećanje da ćete narednih nedelju ili mesec dana činiti nešto što vaš bračni drug ili deca vole, svakoga dana.Deca se osećaju voljenima kada ih slušamo i damo im priliku za razgovor. Možemo napraviti maštoviti list sa obećanjem da ćemo svakoga dana razgovarati neobavezno 20 minuta, ili da ćemo ih svako veče ušuškati pred spavanje i za to vreme ćaskati. Možda neko od članova porodice voli masažu šaka ili stopala. Možda neko ima problema, obećajte da ćete pomoći da se problemi reše. Obećajte da nećete razbacivati stvari po kući, da ćete pospremiti sto za sobom…. Ako se toga pridržavate nedelju dana, možda će vam preći u naviku.

4. Ako ste ipak odlučili da kupite poklon, pri odabiru poklona se zapitajte kolikoće taj predmet doprineti zahvalnosti, bliskosti, naklonosti i poverenju između vas. Drugim rečima, flaša ne suviše skupog šampanjca, nekoliko sendviča i poziv na piknik u krevetu kad deca odu na spavanje, će mnogo bolje odgovoriti na ovaj test od najskupljeg nakita i haljina.

SREĆAN PRAZNIK!
 
Moje dete - moja budućnost: Jer sam ja tako rekao!
Moje dete - moja budućnost: Kako biti lep!
Moje dete - moja budućnost: Optimizam nam daje razlog za život!
Moje dete - moja budućnost: Budi ono što želiš, ne ono što drugi žele da vide!
 

Učitava se...


Нема коментара: