четвртак, 28. април 2011.

Moje dete laže!

   U ovom članku neću pisati o najranijem detinjstvu, kada deca bujne mašte izmišljaju događaje. To nisu prave laži, mada ih razgovorom sa detetom, treba približavati realnosti.
   Pisaću o lažima školske dece, koja svojim roditeljima, najčešće prećutkuju ili lažu o ocenama i disciplinskim prekršajima u školi.
   Ja sam svojim roditeljima uvek prećutkivala niže ocene (inače sam ila odličan učenik), a kada bi me konkretno pitali, lagala sam. Razlog tome su preoštre kazne, i fizičke i psihološke. Strašno je kada majka ne govori sa svojim detetom zbog niže ocene od očekivane. Na taj način sam kupovala vreme, ponekad bih popravila ocenu pre nego što se laž otkrije.

четвртак, 21. април 2011.

Ponovo o ponašanju u školi ili o sistemu vrednosti

Zašto ponovo pišem o tome?
    Neki roditelji ne obraćaju dovoljno pažnju na nepristojno ponašanje svoje dece. Društveno neprihvatljivi postupci njihove dece se ponavljaju i postaju navika. Takva deca postaju nepristojni i bahati ljudi. Srećom ovakvih roditelja nije mnogo.
Po mom iskustvu, većina roditelja ispade svoje dece shvata previše dramatično i prestrogo ih kažnjava u strahu da ne postanu ljudi kakve sam opisala u prethodnom pasusu. Ako je dete bilo izazvano i neprimereno reagovalo, stroga kazna će kod njega stvoriti inat i neće uvideti svoju grešku, ali će se osećati neshvaćeno i verovatno će i sledeći put reagovati na sličan način.

субота, 16. април 2011.

Dečja igra

     Najbitiniji deo dana u životu  deteta je vreme posvećeno igri. Igra je prirodna, instiktivna aktivnost deteta u kojoj se prožima učenje i zadovoljstvo. Već kao beba, dete počinje da uči da se vezuje za ljude, gradi poverenje i razumeva osnovne emocije. U prve dve godine beba upoznaje svoje telo i uči da ga kontroliše (u prvim mesecima se razvija koordinacija između oka i ruke). Dok se igra, dete pamti i prepoznaje oblike, uočava razlike među njima.
     Kasnije deca igraju igre pretvaranja, preuzimanja uloga, u kojima razvijaju jezik i odnose sa drugom decom, a najviše vole igračke koje podsećaju na one predmete koji se koriste u svakodnevnom životu- kuhinjski pribori, alati, pegle, lutke i akcioni heroji. Tada uživaju i u aktivnoj igri u prirodi, ljuljaškama, toboganima i penjalicama. Pošto razvijaju logiku i memoriju, možete sa njima da igrate igre pamćenja, domine, igre slaganja slika...

четвртак, 7. април 2011.

Šta da upišem?

    Ovo je pitanje koje ovih dana najčešće čujemo. Pred učenicima završnih razreda osnovnih i srednjih škola stoji jedna od najvažnijih odluka u životu: izbor budućeg zanimanja. Roditelji su najdragoceniji savetnici svojoj deci i treba da budu upoznati sa svim važnim pitanjima izbora zanimanja.
  Kod većine roditelja postoji stav da o izboru zanimanja treba razmišljati tek na kraju osnovne škole, što je pogrešno. Priprema za izbor zanimanja počinje od trenutka kada dete počne da se igra i može se podeliti u 3 faze:
1. Pripremna faza
2. Faza savetovanja
3. Praćenje uspeha u izabranoj školi

петак, 1. април 2011.

Ponašanje u školi

    Osnovni principi koji su važili tokom školovanja moje dece bili su:
Školska pravila se moraju poštovati!
Školske obaveze se moraju izvršavati!
    Nije bilo uvek lako slediti te principe. Neka pravila su bila neadekvatna, neki nastavnici nisu poštovali pravila u odnosu prema deci, a često i moja deca nisu poštovala pravila ponašanja.